Oslotur 30.03.17

Hello society...

Fredag 30. Mars så var alle YFF gruppene på oslo tur. Vi var på ulike gallerier, og nå skal jeg fortelle om bildene jeg likte og hvordan det var.

Vi var på museet for samtidskunst der de hadde en svær utstilling med mange forskjellige kunstere og fotografer. Denne utstlilingen het "Snap", og hadde bilder innenfor portrett og dokumentar sjangeren.

"Utstillingen kaster lys over tre sentrale perioder innenfor dokumentarsjangeren: 1880-tallets sosialdokumentar, 1960-tallets street photography og 1990-tallets hverdagslige dokumentar.
Innen portrettsjangeren viser «Snap» samtidsfotografi fra 1990-tallet frem til 2016. Utstillingen utforsker hvordan identitet og politiske utsagn blir formidlet og hvordan portrett- og dokumentarfotografi veves sammen og skaper nye fortellinger om vår tid.
«Snap» inkluderer mer enn 100 fotografier av 30 anerkjente norske og utenlandske fotografer. Både fotografier fra samlingen og innlånte verk blir vist."
Det var mange bilde jeg likte der, men det første jeg kasta blikk på og likte veldig godt var bilde serien til Fin Serck-Hanssen, han lagde i 2014. Her hadde han tatt bilder av tre unge menn veldig nærme. Jeg likte at det var veldig melkete.. ja det er vanskelig å forklare, men de likte jeg godt.
Jeg likte også sinnsykt godt bildene til Lewis Hine. De brune fargene. Det beste bilde fra hele galleriet er fra han sin serie. Bildet over er AMAZING!!! Favoritt^

Vi var også innom to andre gallerier, disse her var mindre, husker ikke hva de het, men det var noen ganske kule bilder her også. Disse hadde mere oppstilt kunst.

Turen til Oslo var ganske bra. Jeg fikk nye bilde ideer, og så mange fine bilder.  Expect good photos from meee!