Portrett

Hello society...

Jau, vi har hatt i oppgave av å ta to portrett bilder av en partner og jeg var så heldig med å komme med Kim-Andre. På portrett bilde nummer 1 skulle vi ta utgangspunkt i ansikt og på bilde nummer 2 skulle vi beskrive personen.
Portrett 1


Portrett 2

På portrett bilde nummer en har jeg tatt min inspirasjon fra Richard Avedon, han var kjent for sine portrett bilder i High-key i svart/hvitt. Dette kan du se på bildet. Jeg har også gjort litt eget. Jeg har latt farge i øynene være der. Dette gjorde jeg for å gjøre bilde litt kult. Kim-Andre er en glad gutt. På bilde en kan man også se at Kim ser rett inn i kamera. Dette har jeg gjort bevist. Øynene har veldig mye å si i at portrett bilde. 

På portrett bilde nummer to har jeg blitt inspirert av Annie Leibovitz. Hun var en fotograf som brukte rekvisitter og lagde ulike steder i studio sånn at hun kunne kontrollere lyset. Portrett 2 er tatt inne på fotostudio og her har jeg rigget opp en pult. På bilde kan du se Kim som gjør matte. PC-en tok jeg med fordi Kim er veldig interesert i PC og matte bøker tok jeg fordi Kim liker matte og fordi han er smart. Jeg har latt kim sitte å stirre ned i bøkene fordi for i gi oss følelsen at han er fokusert. 

Pulten er heller ikke veldig rotete. Kim liker også å ha det rent rundt seg. Han liker å ha kontroll. Dette har jeg fått fram med å bruke blyant holder og ikke la blyanter og mange andre boker være på pulten. Rundt seg har Kim et headset. Dette har han fordi han hører alltid på musikk, hjemme, på bussen og andre steder når han kan. Jeg ble inspirert av Annies bilde av Georg Clooney og Julia Roberts. Dette bilde ble tatt i et studio.